Creativeheads

Mediebyrå, reklamebyrå, kommunikasjonsbyrå, performancebyrå, digitalbyrå. Det finnes mange forskjellige typer byråer, og de ringer deg ofte. Hva vil de deg egentlig? Hva er argumentene for at du skal bruke et byrå til markedsføring?

Byråer ønsker at du skal få bedre innsikt i og forståelse for de ulike markedskanalene og hvordan du kan bruke dem smart for å nå dine mål. Det du må innse først som sist, er at måloppnåelsen er en langsiktig og kontinuerlig prosess. Dette gjelder uansett om målet er å øke omsetningen, styrke merkevarebyggingen, rekruttere flere kunder eller ta vare på dine eksisterende kunder. Det handler om å være til stede og bygge merkevaren din over tid. Det er nemlig kun en liten prosentandel av dine potensielle kunder som er i kjøpemodus i dag.

Her er fire gode grunner til å bruke et byrå for å drive markedsføring:

Hvorfor bruke byrå?

Grunn 1: Byråene holder seg oppdatert

En stor fordel med byråer er at de er fremoverlent og alltid jager etter ny informasjon innenfor sine fagfelt. De får også informasjon direkte fra aktører som Google og Facebook når det skjer endringer, og de følger nøye med på hvor forbrukerne beveger seg på digitale flater. Det gjør at de alltid kan tilby relevante innfallsvinkler basert på oppdaterte data.

Byråer sitter på mye kunnskap, og har gjerne nøkkelpersoner innen de ulike fagfeltene. Med spisskompetanse innen ulike fagområder får du altså god hjelp med dine utfordringer.

Byråer har også forståelse for mulighetene som ligger i nye medier og teknologi, noe som gir deg et fortrinn i konkurranse med andre.

Grunn 2: Byråer er effektive

Det er effektivt å bruke byråer til markedsføring. En av grunnene til dette er at de gjerne har strømlinjeformet oppbygning og har gode rutiner for å få på plass endringer raskt og riktig.

I byråverden er man vant til å tilpasse seg raskt. Det kan være litt av en utfordring for en stakkars bedrift å henge med i den raske utviklingen innen markedsføring, men i takt med at de ulike markedsføringskanalene endrer seg, endrer også byråene seg. Det gjør at de til enhver tid kan tilby deg tjenester tilpasset de ulike kanalene. På den måten sakker du ikke akterut i konkurransen om kundene.

Effektiv tidsbruk er valuta for pengene, og ved å sette bort oppgavene vil du få enda mer ut av budsjettet ditt.

Grunn 3: Et byrå har tilgang på bedre verktøy

En god grunn til å benytte byråer er at de har tilgang på tredjepartssystemer som er viktig for å levere gode resultater.

Det gjør at de får innsikt som gjør at de kan agere raskere ved større endringer i de ulike markedsføringskanalene.

Grunn 4: Det er rimeligere å bruke et byrå enn å ansette kunnskapen

Det er både rimeligere og mindre forpliktende å benytte seg av et byrå ennå innlede et nytt ansettelsesforhold. Ønsker du å forbedre dine markedsføringsresultater? Da kan det være fint å la et byrå ta seg av jobben, fremfor å ansette en ny person eller en hel avdeling som besitter kunnskapen du trenger. Over tid vil et byrå ha tilegnet seg like mye informasjon om din bedrift og bransje som en ansatt.

Vårt tips er å lytte til byråene som ringer deg. Hør hva de kan tilføre din bedrift, eller gjør selv et søk på nettet etter et byrå og inviter dem på en kaffe.

Lykke til!

Kontakt oss

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.