Creativeheads

Logo

Trenger du ny logo? Vi hjelper hjelper deg gjerne! Av oss får du en logo som er fleksibel, anvendbar og av høy kvalitet.

Få ny logo til din bedrift hos Creative Heads

Logoen fungerer som et kjennetegn for din virksomhet. Alle bedrifter trenger en logo – det kan sies å være en hygienefaktor i forretningsvirksomhet. Logoen kan bestå av figurer, tekst eller andre grafiske elementer. Du kan så å si ha hva som helst som logo, så lenge du ikke kopierer andre. Men legger du litt innsats i å velge en god logo, kan du få mange fordeler.

Våre designere lager gjerne en profesjonell logo skreddersydd til deg. Hos oss får du en logo som formidler din identitet til omverdenen.

Styrk merkevaren din med en unik logo

En logo er et grafisk element som kjennetegner deg og/eller din bedrift. Logoen er en svært viktig del av den visuelle profilen – det er ofte logoen som dukker opp i kundens hode når de hører navnet på en bedrift! En logo gir deg altså et godt grunnlag for å skape en sterk merkevare. 

Vi mennesker eksponeres for utallige sanseinntrykk hver eneste dag – så mange at det ikke er mulig å ta inn alle. For å unngå å bli overveldet, filtrerer vi ubevisst ut masse uønsket informasjon hele tiden. For at din merkevare skal legges merke til, må den skille seg ut i mengden. Til dette kan en unik logo være en sterk bidragsyter.

Med en god logo og sterk merkevare, kan du nyte fordelene dette bringer med seg. Når kunden gjenkjenner din merkevare, er sjansen større for at de inkluderer deg i sitt vurderingssett – altså den gruppen av alternativer de vurderer når en kjøpsavgjørelse skal tas. Det er altså ønskelig at kunden skal kjenne igjen logoen din raskt. Helst i løpet av millisekunder.

Hva er en god logo?

Med en logo får du mulighet til å si veldig mye med veldig lite. I tillegg til å være gjenkjennbar, er en god logo fleksibel. Den bør kunne brukes ved ulike anledninger, i ulike kanaler.

Logoen bør være karakteristisk for deg, og formidle den identiteten du ønsker å formidle til verden. En logo trenger ikke nødvendigvis å fortelle så mye om hva du leverer i form av produkter eller tjenester. Tenk for eksempel på Apple, McDonald’s og Starbucks – det er ikke mye som blir beskrevet med deres logoer. Likevel er det noen av de mest gjenkjente logoene i verden.

Til slutt: du skal være fornøyd med logoen og kunne bruke den med stolthet. Det er tross alt du som kommer til å ha mest med logoen å gjøre – og da er det veldig upraktisk om du ikke liker det du ser.

Ønsker du å styrke din merkevare?

Vi hjelper deg med å få en tydelig firmaprofil og produsere innhold som skaper verdi for deg og dine kunder.