Creativeheads

Podcast

Podcast er et spennende format som er i vekst. Creative Heads hjelper deg med å spille inn, redigere og publisere din podcast. Velkommen til vårt studio!

Vi hjelper deg med din podcast

Har du lyst til å starte en podcast? Creative Heads hjelper deg med å spille inn, redigere og publisere din podcast.

I vårt studio har vi teknisk utstyr som gir lyd av topp kvalitet. Etter podcasten er ferdig innspilt, tar vi oss av redigeringen, der vi blant annet klipper, og legger på ekstra lydeffekter. Vi lager gjerne en jingle, intro og outro som passer din podcast. Til slutt publiserer vi podcasten på relevante plattformer.

Hvorfor bør jeg starte en podcast?

Podcast er et medium som har vært i vekst de siste årene. Andelen nordmenn som lytter til podcast øker, og antall podcaster på markedet har virkelig skutt i været. Også mange bedrifter har kastet seg på bølgen.

Med en god podcast kan du styrke din merkevare og skape tillit. Vi anbefaler våre kunder til å vurdere å ta del i dette spennende formatet. Kanskje kan du nå ut til et helt nytt publikum?

Dette kan din podcast handle om

Utvalget av podcaster vokser stadig, og i dag finnes det så å si en podcast for alt. Det kan være vanskelig å bestemme seg for hva podcasten skal handle om. Du kan ta opp aktuelle temaer, spre kunnskap eller ren og skjær underholdning. Det er virkelig helt opp til deg. La kreativiteten flyte fritt – og trenger du hjelp, kan vi så klart bistå i idémyldringen.

Noen populære podcast-kategorier er:

  • Økonomi
  • Teknologi
  • Vitenskap
  • Utdannelse
  • Barn og familie
  • Helse og trening
  • Sport

Uansett hva du ønsker å snakke om, så lønner det seg å finne en måte å skille seg ut i podcastjungelen. Gi lytteren en grunn til å høre på akkurat din podcast, og du har kommet langt på vei.

Snakk direkte til din målgruppe

Dersom du vurderer å starte en podcast, bør du starte med å definere hvem målgruppen din er. Skal det være en podcast som hjelper de ansatte med å videreutvikle sin kunnskap? En podcast rettet mot kundene, der du tar opp relevante temaer for din bedrift? Når du vet hvem du ønsker å snakke til, kan du lage en plan for innholdet.

I de aller fleste tilfeller laster lytteren ned podcasten av fri vilje. Det er dermed en høy sannsynlighet for at de faktisk ønsker å lytte til det du snakker om. Utnytter du denne unike muligheten til å snakke direkte til din målgruppe, kan du oppnå store fordeler. Med en god podcast er det en stor sjanse for at lytteren kommer tilbake igjen!

Ønsker du å styrke din merkevare?

Creative Heads hjelper deg med å få en tydelig firmaprofil og produsere innhold som skaper verdi for deg og dine kunder.