Creativeheads

Search Engine Marketing (SEM)

SEM handler om å lede trafikk inn til nettsiden gjennom annonsering i søkemotoren. Vi står klare til å hjelpe deg med søkemotormarkedsføring som skaper resultater.

SEM og SEO – hva er forskjellen?

SEM, eller søkemotormarkedsføring, handler om å drive trafikk fra søkemotorene til din nettside gjennom betalte annonsering. Når brukere søker etter relevante termer, skal din annonse dukke opp øverst i søkeresultatet.

Til tross for at mange tror det, så er ikke SEM det samme som Search Engine Optimization (SEO) – men de er i samme familie! Både SEM og SEO handler om markedsføring med bruk av søkemotoren. Når vi snakker om søkemotoroptimalisering (SEO), handler det om å optimalisere innholdet på en nettside for å drive trafikk fra søkemotorer organisk. Her fortjener man altså sin plassering på grunn av nettsidens innhold, ikke hvor mye man betaler for en annonse.

Jobber du godt med både SEM og SEO, har du gode forutsetninger for å oppnå resultatene du ønsker. Vi hjelper deg gjerne med effektiv SEM som hjelper deg med å drive trafikk til din nettside. Og dersom du ønsker SEO-hjelp, tilbyr vi så klart dette også!

Trenger du hjelp til SEM?

Det høres kanskje enkelt ut å slenge sammen en annonse og kjøre den ut på Google. Men visste du at høy plassering i søkeresultatet krever at annonsen har god kvalitet?

Det kan være vanskelig å vite hvordan en god annonse ser ut, men heldigvis finnes det hjelp! Våre konsulenter tar seg gjerne av søkemotormarkedsføringen for deg. Ved å la oss lage dine annonser, får du annonser av god kvalitet som havner høyt oppe i søkeresultatene. Vi følger med på trender og lager relevante annonser som får potensielle kunder til å klikke seg inn på nettsiden din.

SEM i Google Ads

Google er verdens mest populære søkemotor, uten sidestykke. I praksis bruker vi nesten kun Google til annonsering, og for mange er SEM synonymt med Google Ads.

Creative Heads er Google-partner, og vi er er opptatt av to ting når det kommer til Google Ads – å få mest mulig ut av budsjettet ditt, og å være åpne om hvordan dine penger blir disponert. Hos oss vil du i starten av hver måned få en rapport som forteller hvordan dine kampanjer presterer, hvor mye penger som har blitt brukt og hvor mye du har fått igjen for det du har investert.

Derfor bør du bruke penger på SEM

Med annonsering i søkemotoren kan du få eksponering for et stort publikum og nå ut til potensielle kunder. Dette er en type annonsering der man raskt kan få resultater.

SEM hjelper deg med å få relevant trafikk til din nettside. Personer som gjennomfører et søk, vet ofte hva de er på utkikk etter. Klikker de seg inn på din annonse, er det sannsynlig at de har en reell interesse for hva du har å tilby – noe som kan bety at sjansen for konvertering er stor.

En annen fordel med Google-annonser er at du betaler for det du får. Du betaler kun per klikk; selv om en person ser din annonse, betaler du ikke før de faktisk klikker på den. Denne modellen heter kostnad per klikk (CPC) eller betaling per klikk (PPC).

Ønsker du å styrke din merkevare?

Creative Heads Studio hjelper deg med å få en tydelig firmaprofil og produsere innhold som skaper verdi for deg og dine kunder.